The Hurricane
Det här är den oförglömliga sagan om of Rubin “Hurricane” Carter, en stolt och en gång lovande boxare som blev oskyldigt dömd för ett brutalt brott.
Han blev världskändis tack vare Bob Dylans hitlåt. Det här är den oförglömliga sagan om Rubin “Hurricane” Carter, en stolt och en gång lovande boxare som blev oskyldigt dömd för ett brutalt brott. Inlåst och nästan bortglömd i nära två decennier vilar Carters sista glimt av hopp i händerna på en liten grupp outtröttliga anhängare som envist vägrar sluta kämpa för att han ska bli fri. Med många kända namn i rollerna berättar den här symboliskt viktiga filmen inte bara om en boxningsmästares slutgiltiga seger, utan även om en rörande triumf för den mänskliga viljan.