The Other Side of the Door
Efter att hennes son dör i en olycka, försöker mamman (spelad av Sarah Wayne Callies) utföra en helig rit för att kunna säga ett sista farväl till sin son. Istället leder hennes handlingar till att otänkbara fasor släpps loss.
I denna skräckfilm från samma studio som gjorde The Hills Have Eyes, förvandlas en familjs idylliska liv utomlands från en tragedi till skräck. Då hennes son dör i en olycka, tar sig mamman till ett heligt tempel för att kunna säga en sista farväl till honom. Men när hon ignorerar varningarna för att öppna tempeldörren, rubbas balansen mellan liv och död, vilket leder till otänkbara fasor.