Titta, vi dyker!
Överstelöjtnant Thomas Dodge beordras att föra befäl över en kasserad gammal ubåt från andra världskriget bemannad av en grupp missanpassade marinsoldater.
En tredje klassens besättning med ett gäng missanpassade marinsoldater beordras att lotsa en kasserad ubåt under en krigsövning. Mot alla odds klarar de trots allt att bevisa sin duglighet och lyckas med list att penetrera Norfolks moderna försvarssystem.