Traditore, IL
I början av 1980-talet rasar ett krig mellan sicilianska maffiabossar. Buscetta, som gömmer sig i Brasilien, arresteras och utlämnas av polisen och fattar ett beslut som kommer att förändra hela maffians historia: Han bestämmer sig för att träffa domare Falcone och förråda det eviga löfte han gav Cosa Nostra.