Världens fåglar
Från Nordpolen till isolerade öar, fåglar kan leva nästan var som helst. Hur frodas dessa motståndskraftiga djur i så vitt skilda miljöer? De har anpassat sig till att bli tuffa och mångsidiga genom sina kroppar, fjädrar, rörelser och sång. I denna globala rundtur i fågelvärlden får vi lära känna dessa nomader som lever uppe i det blå.