Vikingarnas krigardrottningar
Man har alltid trott att alla vikingakrigare var män, men nya upptäckter ifrågasätter allt det vi trodde att vi visste. Forskaren och National Geographic-upptäckaren Ella Al-Shamahi, tar upp sökandet efter svaren. Hon tar hjälp av den allra senaste vetenskapen och tekniken, för att bevisa att framstående kvinnliga vikingakrigare levde och kämpade för mer än 1000 år sedan.