Viva Zapata
Marlon Brando spelar huvudrollen som brottslingen som blev den revolutionära mexikanskanska ledaren, Emiliano Zapata, i denna mäktiga produktion av John Steinbecks manus. Vi ser också Anthony Quinn i en av huvudrollerna.
Den legendariske mexikanske revolutionären Emiliano Zapatas liv skildras på film i denna mäktiga produktion av John Steinbecks manus. Marlon Brando gör en enastående gestaltning av mannen som började livet som bonde och börjar ogilla och rata det feodala systemet som skadar de fattiga. Slutligen, tillsammans med sin bror (Anthony Quinn), börjar han bekämpa det.