Waitress
En småstadsservitris som är fast i ett dåligt äktenskap hittar kärleken när en spännande främling kommer in i hennes liv.
Olyckligt gifta Jenna smyger undan pengar och hoppas kunna vinna en pajbakningstävling, för att med prispengarna få ihop tillräckligt för att lämna sin make. Hon blir gravid, vilket får hennes planer att gå åt skogen. Hon bakar fenomenala pajer på Joe's Diner, lyssnar på gamla Joes visdomar, tolererar sin sura chef Cal, är vän med Dawn och Becky (hennes servitriser) och hittar en ömsesidig attraktion med den nya läkaren i stan. Medan graviditeten utvecklas verkar livet med Earl mindre acceptabelt, en väg ut mindre tydlig och affären med läkaren komplicerad av hans äktenskap.