Youngstown Boys
“Youngstown boys” utforskar klass- och maktdynamik i collegesporter genom tidigare dynamiske runningbacken Maurice Claretts och förre elitcoachen Jim Tressels parallella sammankopplade resor.
“Youngstown boys” utforskar klass- och maktdynamik i collegesporter genom tidigare dynamiske runningbacken Maurice Claretts och förre elitcoachen Jim Tressels parallella sammankopplade resor. Clarett och Tressel kom från motsatta sidor av rälsen i Youngstown, Ohio, och anslöt sig sedan för en magisk säsong på Ohio State universitet år 2002 som alstrade det första nationella fotbollsmästerskapet för skolan på över 30 år. Men kort därefter, blev Clarett avstängd från collegefotboll och började en nedåtgående spiral som slutade med ett fängelsestraff. Tressel fortsatte på Ohio State i åtta år till innan hans karriär också slutade med skandal där.