Fais pas ci, fais pas ça
En skildring av vardagslivet hemma hos två par och deras barn. Paret Boulay vägrar att uppfostra sina barn enligt samma stränga regler som de var tvungna att förhålla sig till, medan paret Lepic är rätt belåtna med den ställning som de uppnått med hjälp av de gamla goda metoderna. Problemet är att de metoderna ofta inte stämmer överens med dagens verklighet och moderna värderingar.