The 90s: The Last Great Decade?
Det är dags att fira det bra, det dåliga och det fula. Från platåskor och neonfärger till mordrättegångar och terrorhot. Nittiotalet var tio år av oöverträffat överflöd och fantastiska händelser.
Det är dags att fira det bra, det dåliga och det fula. Från platåskor och neonfärger till mordrättegångar och terrorhot. Nittiotalet var tio år av oöverträffat överflöd och fantastiska händelser. Det var en fantastisk period för mode, politik, underhållning och historia. Det var årtiondet då reality-tv blev för verkligt. Det var en tid av optimism och kreativitet med allas 15 minuter i rampljuset, och det var fullt med helt fantastiska modetabbar. Men 90-talet var också årtiondet då rädslan för terrorism blev reell och World Trade Center blev attackerat för första gången. Hör direkt från kändisar, akademiker, politiker och ögonvittnen som bidrog till arvet från 90-talet. Det var ett årtionde fyllt av drama, allt från bittra konståkningsrivaler till en av de mest ökända mordmisstänkta, O.J. Simpson. Decenniet var inte utan tragik, från den dödade Tupacs sönderskjutna bil, till tunneln i Paris där den folkkära prinsessan Diana förlorade livet. Men det var ändå en tid av stora bedrifter, med lanseringen av iMac:en och en av de mest fantastiska uppfinningarna fram till idag, internet. Det var ett decennium som chockade, överväldigade och fångade alla. Förbered dig på hoppa tillbaka i tiden och se 90-talet i all sin glans.