När föräldrar skickar iväg sina barn till college fylls de av stolthet och hopp för sina barns framtid. Dessa institutioner för högre utbildning borde vara platsen där drömmar börjar - inte mardrömmar. Ändå finns det chockerande fall av mord på colleges runt om i landet. Death In The Dorms berättar berättelser om elever på olika skolor vars liv fick ett meningslöst slut. Men i efterdyningarna av dessa tragedier kommer det hopp om förändring.