Han Dujin och Han River-polisteamet utreder Go Giseok efter att de upptäcker att han beter sig misstänkt på ett strandsatt kryssningsfartyg. Snart uppdagar de en kriminell konspiration som involverar Giseok, Kyungin River Cruise-verksamheten och deras tidigare kollega Baek Chul.
Han Rivers polisteam är engagerade för att skydda Sydkoreas Han River. Inspektör Han Dujin är på väg tillbaka till stationen efter en räddningsaktion en sen kväll när han upptäcker Go Giseok som beter sig misstänkt på ett strandsatt fartyg. Dujin bestämmer sig för att utreda det hela och uppdagar en kriminell konspiration som involverar Giseok, Kyungin River Cruise-verksamheten och hans före detta vän Baek Chul. Dujin och hans team skrider till handling för att skydda Han River och alla som bor längs med den.