Ghost Whisperer
Melinda Gordon kommunicerar med jordbundna andar – spöken som klängt sig fast hos de levande och har något ouppklarat som hindrar dem att gå vidare till den andra sidan.
Melinda Gordon kan tala med andar, spöken som är kvar på jorden, eftersom de har oavslutade affärer som hindrar dem att gå vidare till vad vi brukar kalla den andra sidan. Serien är delvis inspirerad av två verkliga medium och andekommunikatörer: James Van Praagh och Mary Ann Winkowski. Ghost Whisperer utforskar andevärlden via Melinda som använder sina förmågor till att navigera och försöka att medla mellan andarna och de levande som de hemsöker.