L'Opera
På den världsberömda Parisoperan har Zoé, en 35-årig huvuddansare med en bländande karriär, nyligen vacklat: för många fester, älskare, oro. Samtidigt har Flora, 19, en ung svart dansare, precis gått med i kompaniet och har bara några månader på sig att skapa en plats för sig själv.
På den världsberömda Parisoperan har Zoé, en 35-årig huvuddansare med en bländande karriär, nyligen vacklat: för många fester, älskare, oro. Zoé riskerar att bli uppsagd och måste komma överens med institutionen, sina kamrater och särskilt sina egna demoner om hon ska få en andra chans. Samtidigt har Flora, 19, en ung svart dansare, precis gått med i kompaniet och har bara några månader på sig att göra en plats för sig själv och bevisa sin styrka. Och den extravaganta och ambitiösa Sébastien, 38, den nya danschefen, vill få Parisoperans balett att lysa ännu ljusare.