Legion
Legion handlar om David Haller, en bekymrad man som fick diagnosen schizofreni när han var liten. När han i början av 30-års åldern skickades runt till olika psykiatriska institutioner träffade han en vacker och grubblande patient vid namn Syd som han blev kär i. Efter ett oväntat möte med henne blev David tvungen att titta närmare på möjligheten att rösterna och visionerna i hans huvud faktiskt kunde vara verkliga. Han blev då varse en djupt dold sanning: Han hade hela sitt liv varit hemsökt av en ondsint parasit med ofattbar styrka.