Rogue Trip
En far och son-resa ser lite annorlunda ut när ens pappa tidigare var krigskorrespondent. Bob Woodruff har länge sett det värsta i konfliktdrabbade länder. Nu reser han och hans son Mack jorden runt för att hitta det bästa i dem.
Rogue Trip är en reseguide till alla platser som genomsnittsturisten är minst benägen att besöka – de vilda länder, territorier och regioner som ofta missuppfattas och förbises, men som alla har en unik förmåga att överraska, förbluffa och inspirera. ABC-korrespondenten Bob Woodruff och hans 28-åriga son Mack Woodruff tar med tittarna på en äventyrsfylld resa som bjuder på en fascinerande inblick i både de tuffa och de glamorösa sidorna av resandet. Det är ett oerhört personligt äventyr för både Bob och Mack: Bob skadades allvarligt av en vägbomb när han rapporterade från Irak 2006. Men istället för att lära sina barn att frukta världen utanför gör Bob den här resan tillsammans med sin son, övertygad om att även i världens mest oroliga områden är de flesta människor hoppfulla och vänliga. Bob och Mack delar med sig av interna skämt, smutstvätt och trånga hotellrum i denna far och son-guide till de vackra, häpnadsväckande och ofta hoppfulla äventyr man kan uppleva på gränsen till konflikt och kaos.