Blood Curse
När hennes familj terroriseras av hårresande svart magi, måste en modernt tänkande, rationell ung kvinna omvärdera sin tro och gräva djupt i familjens mörka förflutna för att rädda deras liv.
Jakarta, 2018. Wulan är den perfekta kvinnan från generation Y. Hon är vacker och intelligent och har en lysande framtid på ett högt ansett investeringsföretag. Wulans liv tar en dyster vändning när en rad bisarra saker börjar hända hennes familj. En död sibetkatt hittas i huset, äckliga larver börjar dyka upp och en mystisk hårklump blockerar avloppet. Allt det här leder till att Ahmad blir sjuk. Efter att ha kräkts upp en blodig spik och tusentals flugor dör familjefadern en fruktansvärd död inför sin fru och sina barn. Samtidigt, i Bogor, blir en ung man vid namn Esa också vittne till sin fars, Bondans, lika tragiska död. Förbundna med ett liknande öde beslutar Wulan och Esa att samarbeta och utreda orsaken till deras fäders död.