Penny, 16'ıncı yaş gününü arkadaşlarıyla kutlamak yerine, ailesiyle tropikal Sebze Adası'na, çok sıkıcı bir tatile gitmek zorundadır. Ama ada esrarengiz sırlarla doludur, çünkü kötü niyetli Dr. Carver, Penny'nin babasının çok gizli Anında Sonsuza Dek Çoğaltım Formülünü çalmak umuduyla onları buraya özellikle getirmiştir.
Penny Proud 16'sını doldurmak üzeredir, fakat babası Oscar ona halen çocuk muamelesi yapmaktadır. Yükselen yıldız 15 Cent'in de yer alacağı devre arası gösterisinde dansçı olmak için izin alamaması yetmiyormuş gibi, şimdi de 16'ıncı yaş gününü arkadaşlarıyla kutlamak yerine, ailesiyle tropikal Sebze Adası'na, çok sıkıcı bir tatile gitmek zorundadır. Ama ada esrarengiz sırlarla doludur. Kötü niyetli Dr. Carver, Oscar'ın çok gizli Anında Sonsuza Dek Çoğaltım Formülünü çalmak umuduyla onları buraya özellikle getirmiştir. Başarırsa dünyaya hükmedebilecektir. Oscar, anne Trudy, büyükanne Suga Mama ve Penny'nin ikiz kardeşleri doktorun kelepçelerinden kurtulmaya çalışa dursun, Penny, Aileye Kurtuluş operasyonuna başlamıştır: bir takım klonları atlatır, devre arası gösterisine çıkar, dünyayı kurtarır ve bu sevgi dolu, eşi benzeri olmayan bir aileye sahip olduğu için aslında ne kadar minnettar olduğunu fark eder.