Düşünce ve inancın kontrol edildiği bir dünyada, bir adam bilgiyi özgür kılmak için savaşır. Leonardo da Vinci, insanüstü dehası altında ezilir. Kendini gerçek ile masal, din ile akıl, geçmiş ile gelecek arasında bir çatışmanın içinde bulur.
Düşünce ve inancın baskı altına alındığı bir dünyada, bir adam bilgiyi özgür kılmak için savaşır. Leonardo da Vinci, insanüstü dehası altında ezilir. Kendini gerçek ile masal, din ile akıl, geçmiş ile gelecek arasında bir çatışmanın içinde bulur. Bilgi arayışı neredeyse onu mahvedecektir, ancak da Vinci'nin dehası galip gelir ve o, tüm bir çağın karanlığını kaldırıp aydınlığa iten durdurulamaz bir güç olarak ortaya çıkar. Hikayesi kendi dünyamıza bir ayna olur ve hepimizi geleceği özgürleştirme mücadelesine katılmaya çağırır.