Miláčku, zmenšil jsem nás!
Wayne Szalinski je zpátky a tentokrát se jeho nechvalně známý stroj opět porouchá, takže se nyní zmenší dospělí. Děti se domnívají, že je rodiče nechali na víkend doma samotné, a tak využijí nově nabyté svobody a začnou se cpát nezdravým jídlem, jezdit v domě na kolečkových bruslích, pouští hlasitou hudbu a pořádají večírky pro kamarády. Zatímco se dospělí zoufale snaží upoutat pozornost dětí, protože měří jen půl centimetru, dozví se o svých dětech mnoho zajímavého.