Na mrazivém severu Nizozemska se koná nebezpečný 200kilometrový bruslařský závod, který prověřuje vytrvalost bruslařů. V roce 1963, kdy krutý mráz a zrádný terén vedly k rozsáhlým zraněním, zdolá tuto výzvu jen hrstka odvážných, kterým se navždy změní život.