The Unknown Runner
Filmen følger den kenyanske topatlet Geoffrey Kipsang på hans rejse fra træningslejren i Kaptagat til debutløbet ved Berlin Marathon. Den skildrer hans enorme dedikation, træningsdisciplin og rollen som leder, samtidig med at den udforsker løbesportens dybe kulturelle og historiske betydning for Kenya.
En historie om kamp, offervilje og dedikation. Oplev verden bag de kenyanske langdistanceløbere. Vi følger den kenyanske topatlet Geoffrey Kipsang i sit hjemland på træningslejren i Kaptagat sammen med sin træner Patrick Sang i tiden op til debuten ved Berlin Marathon 2012. Historien vil også fokusere på Global Sports Communication, managementbureauet for topatleter som Haile Gebrselassie. Vi vil se, hvordan udøveren støttes, både i udøverens hjemland og under de internationale løb. Filmen sætter også spørgsmålstegn ved de kulturelle og historiske aspekter af langdistanceløb i Kenya.