To på flugt: Et hårrejsende eventyr
Da kongerigets mest eftersøgte tyv gemmer sig i et mystisk tårn, bliver han taget til fange af Rapunzel, en teenager med 20 meter langt, magisk, gyldent hår. De to stikker af sammen.
Da kongerigets mest eftersøgte – og charmerende – tyv, Flynn Rider, gemmer sig i et mystisk tårn, bliver han taget til fange af Rapunzel, en smuk og ilter teenager med 20 meter langt, magisk, gyldent hår. Hun har været spærret inde i tårnet i årevis og laver nu en aftale med den smukke tyv for at komme ud. De to stikker af sammen med super-politihesten Maximus og den overbeskyttende kamæleon Pascal.