Forfulgt af syner af sin afdøde mor forlader præsten Henrik Hornéus sin nordlige hjemby for Stockholm. Da hans far dør under mystiske omstændigheder, tvinges han tilbage. Hjemvendt afdækker han en sektlignende menighed og en mørk fortid, der konfronterer ham med de dæmoner, han troede, han havde forladt.