Underwater
Et forskerhold kæmper for at komme i sikkerhed, efter et jordskælv har ødelagt deres undervandslaboratorium. Men forskerne har andet og mere at frygte end havets dybder.
Kristen Stewart byder på en imponerende præstation i denne handlingsmættede action-science fiction thriller. Forskerne på den undersøiske Kepler mineplatform vidste, de ville komme i vanskeligheder under deres mission – en måned i en snæver struktur, syv mil under havets overflade, fem tusind mil fra land. Men intet har forberedt dem på de skræmmende oplevelser, de vil blive udsat for. Det hjertestoppende eventyr begynder, da et ødelæggende jordskælv beskadiger platformen med kommunikationsudstyr og flugtfartøj. Det lykkes den hurtigttænkende mekaniker Norah Price (Kristen Stewart) midlertidigt at afværge katastrofen, men platformen må evakueres med det samme. Norah og de andre besætningsmedlemmer kan ikke bede om hjælp over radioen. Deres eneste håb er at krydse havet i et forladt fartøj og prøve at få kommunikationsudstyret til at virke. Deres undervandsdragter har begrænset ilt, og de begiver sig ud på et farligt kapløb mod tiden. Pludselig befinder de sig i en mystisk og farlig "katten-efter-musen"-leg med et ukendt rovdyr. Besætningen må mobilisere al deres styrke og mod i kampen for at overleve. I de andre roller ses Vincent Cassel, Jessica Henwick, T.J. Miller, John Gallagher Jr. og Mamoudou Athie. Underwater er en kuldegysende, spændingsfyldt eventyrfilm med uafbrudt action fra start til slut.