Marvel Studios' The Avengers
Nick Fury, direktør for den internationale fredsorganisation S.H.I.E.L.D., rekrutterer et hold superhelte for at redde verden fra undergang. The Avengers — Iron Man, Hulk, Thor og Captain America — slår kræfterne sammen med Black Widow og Hawkeye for at bekæmpe en uventet fjende: guden Loke fra Asgård, der styrer en dødbringende hær af chitaurier, som truer verdens overlevelse.