Quelli dell'Intervallo
Tinelli, Nico og deres venner går i gymnasiet, og hver dag i frikvarteret samles de foran vinduet på gangen. Vi følger eventyrene for gruppen af klassekammerater på Alessandro Manzoni-skolen, som bruger pauserne til at løse problemer med livet og kærligheden, venner og fjender, hjem og lektier.
Tinelli (den klodsede fyr, der er forelsket i Valentina), Nico (spasmageren), Secchia (nørden), Valentina (den lede pige), Mafalda (den intelligente nabopige), Rocky (drengepigen), Smilzo (den buttede), Dred (slynglen) og Spiffy (rektorens søn) er alle klassekammerater og går på Alessandro Manzoni-gymnasiet. Hver dag i frikvarteret samles de på gangen foran vinduet, hvor alle mulige begivenheder udspiller sig. Ulykkelig kærlighed, vittigheder, lektier, problemer med lærere som på enhver anden skole. Hele handlingen udspiller sig foran et vindue, og der er ingen anden live action uden for gangen.