Dog with a Blog
Da Tyler og Avery opdager, at Stan, deres nyligt adopterede hund, kan tale, beslutter de sig at holde det hemmeligt for alle, selv deres forældre. Som de samarbejder, begynder børnene at forstå dynamikken i deres nye familie.
Bennett og Ellen har giftet sig, så deres børn, Tyler, Chloe og Avery, er nu papsøskende. Tyler og Avery har problemer fra starten, så Bennett adopterer en hund i håbet om, at det vil bringe Tyler og Avery tættere sammen. Det lykkedes, til en vis grad, da børnene opdager, at deres ellers normale hund kan tale. Fra nu af er Tyler og Avery enige om én ting: Stans talegaver må og skal holdes hemmelig for alle, selv deres forældre. Som børnene lærer at samarbejde for at holde på Stans hemmelighed, opdager de snart, at hans hundeperspektiv, om det er derhjemme, i haven eller i parken, hjælper dem med at navigere deres nye søskendesituationen og, i sidste ende, binder familien sammen.