Coquille
I en lille bugt mister den egoistiske eremitkrebs Bernard sit hus. Nu må han trodse strandens farer for at finde et nyt. Sammen med en lidt sær krabbe, der hjælper med at beskytte ham, oplever han eventyr, der bringer dem tættere på hinanden.
I klippebugterne mister eremitkrebsen Bernard sit dyrebare hus, da en måge snupper ham. Han lander på en travl turiststrand og møder den lille, misdannede krabbe Morice, der gemmer sig under et flaskelåg. Morice hjælper ham med at søge ly for solen, mens han leder efter et nyt hus. Sammen må de flygte fra turismens mange farer, krydse stranden, undgå efterladt affald og trodse naturens forhindringer, som en mark af knivmuslinger og en hær af søpindsvin. Den tidligere enspænder Bernard bliver venner med Morice og lærer at tilsidesætte sin egoisme for sin nye vens skyld.