En prinsesse (Sofia Boutella) fra oldtiden, som fik frarøvet sin skæbne og har ligget begravet dybt nede i ørkenens sand, vågner op i vores tid. Gennem årtusinder er hendes ondskab vokset, og det betyder rædsel, der overgår den menneskelige fatteevne. Hele vejen fra Mellemøstens ørken til det moderne liv i London veksler The Mummy mellem mirakler, spænding og fantasi.