Le Pupille
En lille fortælling om en julekage. En historie om uskyldighed, grådighed og fantasi på en katolsk pigeskole under krigen. Det engelske ord for elev, "pupil," kommer fra det latinske pupilla, som betyder lille pige. Baseret på et julekort, som Elsa Morante, en af Italiens mest berømte forfattere i det 20. århundrede, sendte til sin god ven Goffredo Fofi i julen 1971.