Viljen til sejr
Det sociale pres og privatlivets problemmer rammer to meget forskellige britiske atleter på vej til hæder ved Olympiaden i Paris i 1924 meget forskelligt.
Som vinderen af fire Oscars, herunder bedste film, fortæller denne hæderkronede film den virkelige historie om to britiske 100 meter-løbere, der kæmper om guldet ved Olympadien i Paris i 1924. Harold Abrahams er en dreven atlet med en jødisk baggrund, der løber for at overvinde fordomme og opnå berømthed. Hans rival, Eric Liddell, er en skotsk missionær, der kæmper for Guds ære.