Comuneros
Komuneros-opstanden var et oprør af borgere i Castilien mod Karl I, indtil de tabte slaget ved Villalar den 23. april 1521, hvor lederne Juan de Padilla, Juan Bravo og Francisco Maldonado blev fanget og henrettet.