Et århundrede efter grundlæggelsen mærkes Bauhaus-bevægelsens indflydelse stadig verden over. Denne film udforsker den varige arv fra en skole, der forsøgte at fusionere kunst og håndværk og grundlæggende gentænke verden og samfundet.