The Testament of Ann Lee
Baseret på en sand legende skildrer The Testament of Ann Lee historien om grundlæggeren af den religiøse sekt kendt som Shakerne. Amanda Seyfried som Shakerrnes ærede, ukuelige leder, der prædiker ligestilling mellem kønnene og social lighed. Med genfortolkede Shaker-salmer fanger filmen Lees ekstase og kvaler i hendes søgen efter at skabe en utopi.
Fra den prisbelønnede filmskaber Mona Fastvold (instruktør af The World to Come og medforfatter til The Brutalist) kommer denne ekstraordinære historie baseret på den sande legende om Ann Lee, grundlæggeren af den religiøse sekt kendt som Shakerne. Amanda Seyfried spiller rollen som Shakernes ukuelige leder, der prædikede ligestilling mellem kønnene og social lighed og blev æret af sine tilhængere. The Testament of Ann Lee fanger ekstasen og kvalerne i Anns søgen efter at skabe en utopi og indeholder mere end et dusin traditionelle Shaker-salmer, der er genfortolket som henrykkende bevægelser med koreografi af Celia Rowlson-Hall (Vox Lux) og originale sange og musik af Daniel Blumberg (The Brutalist). Medvirkende i The Testament of Ann Lee, der er skrevet af Fastvold & Brady Corbet, er også Thomasin McKenzie, Lewis Pullman, Stacy Martin, Matthew Beard, Scott Handy, Viola Prettejohn, Jamie Bogyo, David Cale, Tim Blake Nelson og Christopher Abbott.