Giovanni E Le Sue Galline
I Marineo-området på Sicilien, kun 30 km fra Palermo, har en lille landbrugsby formået at overleve. I løbet af de fire årstider tilpasser liv og traditioner sig de skiftende afgrøder og klimaer.
I Marineo-området på Sicilien, kun 30 km fra Palermo, har en lille landbrugsby formået at overleve. I løbet af de fire årstider tilpasser liv og traditioner sig de skiftende afgrøder og klimaer. Dokumentarfilmen fortæller historien om de mennesker, der med krisen omkring kornproduktion og opdræt af malkekøer forsøger at bevare traditionerne fra deres forfædre, fædre og bedsteforældre. De bruger stadig de gamle redskaber til opdyrkning af jorden og til at opdrætte de dyrearter, der forsvinder grundet den industrielle dyreavl.