Vidne til katastrofen
Fængslende øjenvidneberetninger om katastrofer, fortalt af dem, der oplevede dem på nært hold. En mine kollapser i Chile, et mudderskred knuser en californisk by, tornadoer raser tværs over USA, et skib går ned i en orkan, og et jordskælv skaber ødelæggelser i Nepal. Gennem tekniske undersøgelser afdækkes det, hvordan disse begivenheder udfoldede sig.
I april 2011 hærger 360 tornadoer det sydlige USA gennem fire døgn, og 348 mennesker omkommer.
En skred af jord og sten rammer Montecito i Californien, og indbyggerne må kæmpe for at overleve.
Beretningen om den største brand i Portugals historie, fortalt af mennesker, der oplevede den.
Et jordskælv rammer Nepal, og de overlevende bliver fanget i øde egne af Himalaya-bjergene.