M*A*S*H
M*A*S*H (et akronym for Mobile Army Surgical Hospital) er en amerikansk krigs-komedieserie, der omhandler personale under Koreakrigen (1950–53). Der er ofte spændinger mellem de civile værnepligtige fra militærhospital 4077 – Hawkeye, Trapper John og B.J. Hunnicutt – og de mere almindelige typer i hæren såsom Margaret Houlihan og Oberst Potter, som typisk repræsenterer patriotisme og pligt.
Da alkohol er forbudt i 4077, forsøger lægerne at få fat på en film forbudt i Boston.
Margaret beslutter at nedgrave en tidskapsel i 4077, hele lejren bidrager med meningsfulde gaver.