Sam - A Saxon
Baseret på den sande historie om Sam Meffires storhed og fald i Østtyskland, følger denne miniserie Sams desperate søgen efter et sted, han kan kalde hjem, mens han kæmper for anerkendelse og retfærdighed. Sam går fra at være den første sorte betjent i DDR til medieberømthed og endelig en kriminel i de vilde år efter den tyske genforening.
Efter sin søns fødsel, er Sam splittet mellem familie og en karriere ved det østtyske politi.
Sams karriere skaber stigende spændinger i familien, og det hele kulminerer, da muren falder.
Sam finder et afro-tysk fællesskab og kærlighed, men lige som alt går godt, bliver de angrebet.
Hos politiet bliver Sam en medieberømthed og bliver forfremmet til en del af en specialenhed.
Stadig mere frustreret over politiet, jagter Sam en nynazistisk leder på sine egne præmisser.
Under pres finansierer Sam sit firma med kriminelle aktiviteter, indtil nogen ender med at dø.
Sam flygter til Congo og søger tilflugt hos sin onkel, men ender i en domstol og fængsel i Dresden.