Madden
Madden er 13 og splittet mellem sine pligter på familiegården og en længsel efter en større verden. Bag laden øver hun sig i at gå med højhælede sko, og om aftenen tager hun sig af sine yngre søskende.
For den 13-årige Madden virker den mudrede vej fra lågen til hendes families gård til den nærliggende by som en tærskel til en anden verden. I glitrende, høje hæle og en funklende minikjole trodser hun forhindringer og begiver sig på vej igennem den mørke skov. Malin Ingrid Johanssons mystiske ungdomsfortælling føles som at tænde et lys i mørket, hvor en piges længsel efter nye horisonter spejles i kvægets blikke, der skinner i natten.