Komedie, Animation
Remy og hans noget mindre entusiastiske broder Emile præsenterer deres sag om, hvorfor mennesker og rotter burde stå sammen. Remy guider os gennem den fælles historie om mennesket og rotten. Emile kommer derefter med mange sjove rottefacts for at hjælpe med at forklare, hvorfor rotten burde værdsættes mere. De to trækker alle historierne frem og slutter med en sang, der beskriver en rotte og en menneskelig utopi. Indeholder afbildning af tobak.