Story of... Sugar
Denne episode udforsker sukkerets historie og dets udvikling fra en sjælden vare til en udbredt del af nutidens kost. Den dykker ned i forbindelsen mellem sukker og europæiske ekspeditioner til tropiske øer samt dets forbindelse til den transatlantiske slavehandel. Vært Kate Comer og andre deltager i denne globale rejse for at afsløre denne afhængighedsskabende substans' bemærkelsesværdige rejse.