Dangerous Minds
En tidligere marinesoldat underviser en gymnasieklasse med hårdkogte, bysmarte elever. Da de traditionelle metoder kommer til kort, må hun prøve de utraditionelle – og trodse reglerne og lave sin egen undervisningsplan.
Den tidligere amerikanske marinesoldat LouAnne Johnson er ny gymnasielærer og får til opgave at undervise en klasse hårdkogte, bysmarte elever. Da de traditionelle metoder ikke slår til, må den energiske lærer prøve de utraditionelle – og trodse reglerne og lave sin egen undervisningsplan! I det arbejde får hun indpodet en ny selvtillid i eleverne – og driver dem frem til at indfri deres potentiale.