Expedition Everest
På en ekspedition til Mount Everest samles forskere for at undersøge, hvad verdens højeste bjerg kan fortælle om vores klima. Khumbu-gletsjeren bliver kortlagt i utrolige detaljer, biologer studerer ekstreme livsformer, og et hold sherpaer og klimaforskere klatrer direkte op til "dødszonen" for at installere verdens højestbeliggende vejrstation.