Øjenvidneberetninger, utrolige hjemmevideoer og de nyeste, videnskabelige afsløringer fortæller den gribende tragedie om et jordskælv, der udløste rædsel i Nepal og på verdens højeste bjerg.
Den 25. april udløste et jordskælv frygt på Everest. Atten mennesker døde og 61 blev sårede, i den værste ulykke i bjergets historie. Optagelser, der aldrig før er blevet vist, viser det øjeblik hvor jordskælvet ramte og afslører disse fatale minutters rædsel, både på Everest og i Nepal, hvor over 8.500 mennesker døde. Øjenvidneberetninger fortæller om overlevelse og tab, mens forskere på stedet afslører hvordan denne katastrofe har påvirket det videnskabelige samfunds viden om jordskælv i Himalaya.