101 Dalmatinere bringer ren Disney-magi til publikum i alle aldre. Den pels-elskende frk. De Vil og hendes klodsede hjælpere kidnapper Pongo og Perles kuld samt alle Londons dalmatinerhvalpe, så Pongo og Perle må samle byens dyr til undsætning. Ud over en bedårende samling hvalpe har filmen også et fremragende menneske-cast, herunder Glenn Close, Jeff Daniels, Joely Richardson og Joan Plowright.