Superracerbilen Lynet McQueen og den uforlignelige kranbil Bumle forlader Kølerkildekøbing for at deltage i den første Verdens Grandprix nogensinde. Men vejen til mesterskabet er fuld af forhindringer og bump, da Bumle roder sig ind i et internationalt spioneventyr.