Elephant
Den afrikanske elefant Shani og hendes energiske søn, Jomo, drager ud på en storslået rejse med deres flok over mange hundrede kilometer gennem den enorme Kalahariørken, fra Okavangodeltaet til Zambezifloden. Med den store matriark Gaia i spidsen står familien over for stegende sol, svindende føde og utrættelige rovdyr på deres rejse i forfædrenes fodspor i jagten på paradis.