LEGO Star Wars: Sommerferie
Finn overrasker sine venner med en ferie på den galaktiske Stjernekrydser Halcyon. Men Finns plan går hurtigt i vasken, da han bliver væk fra de andre. Alene på Halcyon møde Finn 3 Kraft-ånder - Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker og Prinsesse Leia, der hver fortæller deres egne overraskende historier om ferier, der er gået galt.
Efter successen med LEGO Star Wars Holiday Special (2020) og LEGO Star Wars Terrifying Tales (2021) fortsætter historien i vores sammenblandingssaga i den næste sæsonbetonede særepisode - LEGO Star Wars Sommerferie. Vi befinder os kort efter hændelserne i The Rise of Skywalker, og Finn har som en overraskelse arrangeret en hårdt tiltrængt ferie for sine venner, Rey, Poe, Chewie, Bb-8, R2-D2 og C-3PO, om bord på den ultra-luksuriøse stjernekrydser, Halcyon! Men Finns planer om at fyre den af med vennerne en sidste gang, går hurtigt i vasken, da han bliver væk fra de andre. Da Finn går alene rundt på Halcyon og leder efter sine venner, møder han 3 Kraft-ånder - Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker og Prinsesse Leia, der hver især fortæller deres egne overraskende historier om ferier, der er gået galt. Obi-Wan mindes et eventyr i forbindelse med sin rejse i Disney Plus-serien, Obi-Wan Kenobi. Han fortæller, hvordan han slår sig sammen med en oprørsspion for at begå et kup i Jabbas Palads, hvor han udgiver sig for at være feriegæst. Med en fortælling fuld af nervepirrende og morsomme situationer, hvor det er lige ved at gå galt og et uforglemmeligt møde med Boba Fett, forsøger Obi-Wan at overbevise Finn om, at ferier handler om at nyde øjeblikket. Da Finn senere møder Kraft-spøgelset Anakin, får han fortalt en historie om, at selv ondskaben holder ferie engang imellem, da Darth Vader tager en frustreret kejser med til Scariffs smukke sandstrande, så han kan slappe lidt af. Til sidst besøger general Leia Finn, og fortæller ham en historie om Solo-familiens tur til søerne på Endor aftenen før den unge Ben Solo skal begynde sin træning hos sin onkel Luke. Mens Finn lytter til disse historier, går det op for ham, at det er mere indviklet at planlægge en ferie, end han troede. Med sin nye indsigt må Finn nu fortælle sine venner, hvordan han i virkeligheden har det, hvis han altså kan finde dem, inden ferien er forbi.